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Presente Simple

Construcción: ‘forma verbal base. Termina en ‘s’ en la tercera persona’.

Verbo ejemplar: to know
I know  We know
You know  You (guys) know
He/she/it knows  They know
Usamos el Presente Simple para hablar sobre algo que es factual y verdadero en el momento actual.
  • He is twenty-three years old.
  • Jill is my grandma, and she’s eighty-nine years old.
  • I work as a German teacher.
  • I’m an engineer.
  • She lives in London.
  • I’m an American.
  • She’s Spanish.
  • The oceans are vast.
Se usa el Presente Simple para hablar sobre algo que es seguro para el futuro, especialmente cuando tiene una fecha fija, como una expresión de tiempo.
  • His train departs at two o’clock.
  • Rain is schedules to fall this evening.
  • Anne’s flight leaves at three o’clock on Saturday.
  • The packages should arrive this evening.
  • The school bus leaves in ten minutes.
  • The exam starts in thirty minutes.
Usamos el Presente Simple para hablar de hechos. Cualquier información factual.
  • Snakes generally live in the wild.
  • Most people love to speak English.
  • In China, the people speak Chinese.
  • In Germany, people speak German.
  • People who live in southern Europe receive more sun than in northern Europe.
  • Vegetables are healthy.
  • Sugar is not healthy.
Utilizamos el Presente Simple para hablar acerca de cosas que suceden habitualmente, cosas que hacemos una y otra vez. A menudo, usamos adverbios o expresiones de frecuencia tales como:
  •  I seldom go to my university lectures.
  • They sometimes like to dance to Shakira’s music.
  • Jacob rarely sends me any messages these days.
  • Maria sometimes travels.
  • Reece never does his homework.
  • I often play on my computer.
  • Julian frequently catches the bus.

Recuerda, el adverbio siempre va después del sujeto y antes del verbo, pero solo con verbos corrientes y NO con verbos auxiliares.

Con un verbo corriente/normal
  •  I sleep often on the couch. ✗ 
  •  I often sleep on the couch. ✓ 
Con un verbo auxiliar
  • I never am at school. ✗
  • I am never at school. ✓ 
Usamos ‘do/does y don’t doesn’t’ para hacer preguntas, negar preguntas y respuestas (‘where, what y why’) y para hacer énfasis (negativo o positivo) en el presente.
Preguntas
  • Why did you decide to come? Because I like it here.
  • What does Kate like to do in her free time?
  • Why do you never do your work? Because I don’t want to.
  • Do you own a car? I don’t own a car, no.
Negación
  • I don’t live in Manchester, England.
  • She doesn’t like to eat sugary foods.
Énfasis

Se usa el verbo auxiliar ‘do’ para hacer hincapié en inglés. Énfasis de principio a fin: ENLACE RAE

  • ‘Do you work on Mondays’? ‘Yes, I do go to work on Mondays’. (Se asume que el receptor quiere recalcar el hecho que él/ella trabaja todos los lunes).
  • ‘She does play volleyball every weeknight’. (Está enfatizando que ella, efectivamente, juega a vóleibol todas las noches de la semana).
  • ‘I do not have a problem with them’. (Para negar en la negativa, se evita hacer uso de la contracción para hacer hincapié).
  • ‘He does not study enough’. (Aquí se hace más hincapié que, por ejemplo, en ‘he doesn’t study enough’)

Ver también: